Хто ще заборонить рекламу ICO, крім Facebook?

Хто ще заборонить рекламу ICO, крім Facebook?

У той час, як криптостартапи і емітенти ICO стурбовані тим, що соціальні медіа-платформи скорочують або взагалі забороняють рекламу ICO, існує ще більш страшна загроза – регулятори.

Крипто-підприємці вже відчули шкоди від того, що Facebook оголосив, що забороняє рекламу про фінансові продукти та послуги що вводить в оману або оманливу, включаючи біткойн і ICO. Кількість реклами в соціальних мережах зменшилася, але на думку багатьох експертів найгірше чекає крипто-спільноту ще попереду.

«Регулятори стежитимуть за рекламою криптостартапів і ICO. Вони завжди звертають увагу на рекламу» – Сказала Джоанна р. Коллінз-Вуд, юрист Pepper Hamilton і член юридичної фірми, що займається питаннями блокчейн.

Інші погодилися і висловили стурбованість з приводу галузі, до реклами продуктів якої будь-хто може причепитися і заборонити її без особливих на те підстав, тільки через те, що це пов’язано якось з криптовалютою або ICO.

Дійсно, криптореклама – це дуже популярний сучасний Дикий Захід, де всі продають токени, законно чи не дуже, і де потреба в рекламі дуже висока. Між різними ICO існує конкуренція і кожен намагається звернути на себе увагу і залучити більше реклами.

Якщо галузь приносить гроші і не є державною (тобто гроші приносить не державі), то регулятори обов’язково прийдуть.

Зовсім недавно, 22 лютого, французький регулятор фондового ринку, L’Autorite Des Marches Financiers (AMF), опублікував заяву про те, що збирається обмежити рекламу криптовалютних деривативів.

І інші можуть скоро піти за ним. За словами Коллінза-Вуд, деякі з регуляторів, які останнім часом вже проявили більш пильну увагу до криптоіндустріі, безумовно будуть обмежувати рекламу ICO і уважно стежити за нею.

Наприклад, Комісія з цінних паперів і бірж (SEC) Commodity Futures Trading Commission (CFTC), яка провела спільне слухання з Сенатом по криптовалюті на початку цього місяця, буде стежити за тим чи робили криптостартапи шахрайські заяви в своїх оголошеннях чи ні. Розповідаючи про це, Коллінза-Вуд додала:

«Якщо хочуть порушити справу проти компанії, то, безумовно, розглядаються всі публічні заяви, які зробила компанія, і це, вочевидь, буде включати рекламу.»

Крім фінансових регуляторів, що розглядають роль реклами в випадках шахрайства, на даний момент не сформульовані формальні керівні принципи для побудови реклами і маркетингу в криптоіндустріі.

Багато з регулюючих органів, які контролюють неправдиві рекламні оголошення, ще не оголосили про будь-якої конкретної політики щодо нової галузі.

«Існує безліч відтінків неправдивої реклами і реклами що вводить в оману. Деяка з них більш відверта, ніж інші», – сказав Карл Джонстон, юрист з корпоративних цінних паперів в FISHERBROYLES LLP.

Справа в тому, що в минулому році крипто-реклама з вкраденим логотипом з газети New Zealand Herald і зображенням колишнього прем’єр-міністра Нової Зеландії Джона Кея з підробленою цитатою, яка стверджує, що він інвестував в біткойн, привернула великий інтерес на Facebook.

І в Австралії Рада з безпеки в сфері цінних паперів континенту отримав більше 1200 скарг на крипто-шахрайство.

Хоча, можливо, найбільш поширеним прикладом є Японська біржа Coincheck, яка провела рекламну кампанію на телебаченні, незабаром після того як була зламана на суму 533 мільйони доларів.

З тих пір кілька криптоекспертів звинуватили Coincheck, в тому, що біржа економила на безпеці і витрачала величезні суми на рекламу. Через це генеральний директор SBI Holdings, оголосив біржу «скамом зі скамів».

Оскільки ці випадки викликають інтерес з боку регулюючих органів до галузі в цілому, деякі вважають, що регулювання реклами скоро має з’явитися. Можливо для початку варто застосувати правила, що діють на даний момент в рекламі традиційних бізнесів.

Джерело