Нові правила регулювання в Швейцарії розорюють ICO-проекти

З першого дня всесвітньої ICO-манії Швейцарія демонструвала дружнє ставлення до блокчейн-стартапів. Швейцарці c ентузіазмом прийняли ідею криптовалют, на відміну від інших світових регуляторів.

Країна стала привабливою локацією для компаній цієї сфери, завдяки вигідній законодавчій базі та прозорості ведення бізнесу. Фінансові регулятори вітали такі проекти як Tezos, Mysterium і Arcblock.

У лютому 2018 Швейцарський орган з нагляду за фінансовим ринком (FINMA) опублікував рекомендації для застосування існуючого законодавства до фінансових ринків для регулювання ICO. Метою було внести ясність щодо того як слід регулювати первинні пропозиції монет.

Генеральний директор FINMA Марк Бренсон так озвучив своє бачення регулювання:

«Наш збалансований підхід до регулювання ICO проектів дозволить їм зорієнтуватися в регуляторному ландшафті і запустити свої проекти таким чином, щоб інтереси інвесторів були захищені відповідно до законодавства.»

Однак, ефект виявився прямо протилежним.

Серед ризиків, які були описані в 11-сторінковому документі, згадувалася стурбованість, пов’язана з можливістю відмивання коштів через краудсейли. У розділі 3.7 документа говориться:

«Регулювання боротьби з відмиванням грошей породжує ряд вимог, в тому числі дотримання правил KYC і AML по відношенню до всіх учасників ICO.»

Детальніше – для проведення процедури KYC ICO повинні скористатися послугами профільної швейцарської компанії. Ось де і почалися проблеми.

У Швейцарії лише кілька компаній здатні виконувати подібні перевірки. Вони, фактично, утримують монополію. Середня вартість перевірки KYC одного учасника ICO в світі коливається від 0,6 до 2 доларів США. Швейцарія в цьому питанні зайшла найдалі – акредитаційні органи стягують плату до 25 доларів. Ось і виходить, що середньостатистичному ICO потрібно викласти близько 30 тисяч доларів, що ставить проекти, які вже прийняли рішення про запуск ICO на території Швейцарії, в дуже невигідне становище.

Оскільки керівні принципи FINMA не мають юридичної сили, існує альтернативний варіант – повністю ігнорувати їх і не проводити ніякої верифікації. Ця стратегія загрожує ризиком, але деякі проекти все ж вибрали її. Для того, щоб інвестувати в такі проекти досить мати активний профіль в Facebook або Gmail акаунт. Ризиковано, але деякі стартапи не готові до зайвих витрат.

Джерело