Google може заборонити рекламу криптовалют та ICO під тиском ФБР

Корпорація Google вирішила наслідувати приклад Facebook та Instagram та якщо не заблокувати, то як мінімум значно посилити правила щодо реклами, пов’язаної з різними криптовалютами та, зокрема, первинними пропозиціями монет (ICO). Про це з середини минулого тижня почали повідомляти численні засоби масової інформації, представники блокчейн-компаній та навіть користувачі YouTube.

Так, видання Finance Magnates зазначає з посиланням на різні джерела, що пов’язані з криптовалютами або блокчейном компанії почали зазнавати труднощів з рекламою при використанні сервісу Google Adwords. Одна з таких фірм, що спеціалізується на просуванні ICO (та побажала залишитися анонімною), продемонструвала графік кліків, що наочно демонструє практично миттєвий спад:

Перший день

Другий день

У свою чергу представники Google Adwords не публікували будь-якої офіційної інформації про зміни в політиці компанії. Більш того, в листі вони підтвердили, що сама по собі реклама криптовалют та ICO під заборону не потрапляла.

«У нашій «Політиці щодо фінансових послуг» нічого не сказано конкретно про ICO або криптовалюти, тому їх просування дозволено на платформі. Це Facebook заборонив рекламу криптовалют на своєму майданчику», – заявив представник Google Adwords.

Показово, що спад ефективності згаданої вище PR-кампанії стався практично одночасно з присвоєнням сервісом Adwords рекламі статусу «обмеженої».

У такому випадку Google залишає за собою право регулювати, де та для якої аудиторії допустима демонстрація подібної реклами. Зокрема, під ці ж обмеження потрапляє просування азартних ігор, алкоголю та рецептурних лікарських препаратів.

Фінському блокчейн-стартапу Lamium, який намагався просувати свою платформу за допомогою сервісів Google, пощастило ще менше – заблокована виявилася не тільки реклама, але і весь аккаунт Google Ads.

Подібних прикладів стає більше з кожним днем, при цьому загальна риса компаній, які почали зазнавати труднощів з рекламою в Google, залишається незмінною – більшість з них так чи інакше пов’язана з криптовалютами і блокчейн-технологіями.

Крім того, проблеми почалися не лише у комерційних компаній. Так, популярний YouTube-канал Bad Crypto Podcast, присвячений криптовалютам, виявився заблокований без пояснення причин, стверджують його творці.

«Ми стали частиною великої YouTube-чистки. Вони забанили наш канал і навіть не пояснили, чому. Хіба що «Ваш контент йде всупереч з нашими рекомендаціями для ком’юніті». Ми навіть не лізли в політику, а вони нас заблокували. Цензура – не класно», – написали представники Bad Crypto у себе в Twitter.

На момент публікації при спробі зайти на сторінку каналу користувача зустрічає лише коротке повідомлення: «Цей обліковий запис заблоковано за численні або серйозні порушення Умов використання YouTube, в тому числі щодо спаму, обману і введення користувачів в оману».

Як відзначають деякі фахівці, проблеми з рекламою у блокчейн-компаній могли початися з тієї причини, що вони дотримуються не всіх загальних вимог при просуванні фінансових послуг. Зокрема, керівництво Google Adwords говорить, що пропонуючи подібні продукти, компанії зобов’язані розкривати і інформувати потенційних клієнтів про всі супутні ризики, регулятивні вимоги і так далі.

У свою чергу видання Trustnodes повідомляє, що підвищена обережність Google щодо реклами криптовалют і ICO може бути обумовлена тиском з боку Федерального бюро розслідувань США (ФБР).

На початку лютого голова Робочої групи з питань бінарних опціонів Канади Джеймс Рой заявив, що фінансовий регулятор спільно з ФБР веде переговори з Google про можливу заборону реклами біткоїна і ICO.

«Канадська робоча група і ФБР пояснили представникам Facebook, що стурбовані подібною рекламою і тим, що через неї люди можуть стати жертвами шахраїв. Ми спілкувалися з Google на цю ж тему і тепер чекаємо, щоб вони прийняли аналогічне рішення», – цитує Роя Trustnodes.

Таким чином, зазначає видання, не виключено, що зараз Google знаходиться під тим же тиском з боку ФБР і інших органів влади, що і свого часу Facebook, який в результаті заборонив будь-яку рекламу криптовалют і ICO.

Минулого місяця представники Google відмовилися вводити таку заборону, аргументуючи це тим, що майданчик і так «блокує всю рекламу, що містить неправдиву або помилкову інформацію (у всіх категоріях)». У той же час Finance Magnates зазначає, що з тих пір IT-гігант міг переглянути свою точку зору.

Так, фахівець з маркетингу і засновник Expozive Нік Льюїс зазначив в інтерв’ю виданню, що не виключає і повномасштабної заборони.

«Я точно знаю, що зараз на Google чиниться тиск з боку американських і канадських регуляторів. Цілком можливо, що якщо він буде досить сильним, то Google вирішить діяти глобально. Судячи з усього, в першу чергу постраждають ICO», – вважає Льюїс.

Раніше найбільша у світі соціальна мережа Facebook ввела заборону на рекламу ICO і криптовалют, включаючи біткоїн. Нова політика поширилася і на Instagram.

Джерело